Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2014

Οι Άγιοι Βονιφάτιος και Αγλαΐα

 
Οι Άγιοι Βονιφάτιος και Αγλαΐα έζησαν τον 3ο μ.Χ. αιώνα. Η Αγλαΐα ανήκε στην τάξη των ευγενών και πλούσιων Ρωμαίων γυναικών και ήταν πάντα πρόθυμη στις ελεημοσύνες και στις διάφορες αγαθοεργίες. Ο δε Βονιφάτιος ήταν γραμματέας της περιουσίας της Αγλαΐας και επόπτης των κτημάτων της. Όπως η κυρία του, ήταν και αυτός εύσπλαχνος και φιλάνθρωπος. Διαχειριζόταν την περιουσία της Αγλαΐας με πολλή τιμιότητα, και απέναντι στους υπηρέτες ήταν ευγενέστατος.

Η ανεξέλεγκτη όμως καλοζωία έπνιξε την πνευματικότητα του Βονιφατίου και της Αγλαΐας. Άναψε την εύφλεκτη νεότητά τους και παρασύρθηκαν από τις ένοχες σαρκικές ηδονές. Ευτυχώς όμως, ο έλεγχος των συνειδήσεών τους ήταν αυτός που τελικά επικράτησε. Αμάρτησαν. Έκλαψαν και οι δύο πικρά. Θα τους δεχόταν άραγε και πάλι ο Θεός σαν ζωντανά μέλη της Εκκλησίας του; Γιατί όχι; Άλλωστε, ο Ίδιος είπε: «Χαρὰ γίνεται ἐνώπιον τῶν ἀγγέλων τοῦ Θεοῦ ἐπὶ ἐνὶ ἁμαρτωλῷ μετανοοῦντι» (Λουκά, ΙΕ' 10). Δηλαδή, χαρά γίνεται στους ουρανούς, με την παρουσία αγγέλων του Θεού, που συμμετέχουν στη χαρά αυτή, για έναν αμαρτωλό που μετανοεί.

Με πολλή συντριβή λοιπόν, οι δύο μετανοούντες εξομολογήθηκαν το ηθικό τους ολίσθημα σε πνευματικό ιερέα και η ηθική τους επιστροφή και αναγέννηση ήταν πλέον γεγονός. Έτσι αργότερα ο μεν Βονιφάτιος πέθανε μαρτυρικά για την πίστη στην Ταρσό της Κιλικίας, η δε Αγλαΐα, αφού πούλησε τα υπάρχοντά της, αφιέρωσε τη ζωή της στην ανακούφιση των φτωχών και των πασχόντων.

14 σχόλια:

  1. Μμμ κι αφού αγαπήθηκαν γιατί δεν παντρεύτηκαν; Δεν ήταν ελεύθερη η Αγία; (χαζή ερώτηση ε;) Βονιφάτιος... τι όνομα όμως ε; Ρωμαϊκό φαντάζομαι.
    Χρόνια πολλά λοιπόν στους εορτάζοντες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου αν δεν κάνω λάθος ήταν θέμα κοινωνικής τάξης. Το θέμα είναι ότι κατάφεραν να μετανοιώσουν και να κερδίσουν τον Παράδεισο!
      Μεγάλο πράγμα η μετάνοια!
      Καλό σου βράδυ :)

      Διαγραφή
  2. !!!! εξαιρετικό καλημέρα εύχομαι και καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ειμαι και θεολογα, πιαστηκα κι αδιαβαστη!

    καλο απογευμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσο ζούμε μαθαίνουμε Φανή μου!
      Κι εγώ πέρυσι τέτοιο καιρό έμαθα για τους συγκεκριμένους αγίους τυχαία σε μια ομιλία!
      Καλό σου βράδυ :)

      Διαγραφή
  4. Αφού απαξιείς και να ασχοληθείς με τα μηνύματά μου πλέον, μόνο κάτι τελευταίο θα πω.

    Εγώ θέλησα να συνεχιστεί η επαφή μας και εκτός μπλογκ, να γνωριστούμε και πιο προσωπικά, για αυτό είπα ότι το μειλ μου είναι ανοιχτό και επέμεινα. Όπως και έγινε με άλλους μπλόγκερ, ανεξάρτητα του τι έγινε εδώ μέσα. Απόφασή σου και το σέβομαι να μην θέλεις. Εξοργίζομαι όμως όταν πας να προσάψεις σε εμένα αυτή την απόφασή σου. Να είσαι περήφανη για τις αποφάσεις σου Ωραιοζήλη μου και να τις στηρίζεις μέχρι τέλους, μην τις ρίχνεις αλλού. Κάποτε μου είχες πει να μην επιμένω σε κάτι που δεν υπάρχει ανταπόκριση, οπότε δε θα σου στείλω ξανά από εδώ, το μειλ μου παραμένει ανοιχτό αν αλλάξεις γνώμη..

    Καλά να περνάς και καλές γιορτές.

    Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο δεν είχα και δεν έχω κάτι να σου πω, γι'αυτό και δεν σου στέλνω mail.
      Δεν είναι ότι απαξιώ στα μηνύματα σου, απλά ποτέ δεν ζήτησα κάτι περισσότερο από το blogging....μου αρκούν τα σχόλια, ο καθημερινός φιλικός χαιρετισμός και οι διαφορετικές απόψεις που με κάνουν να σκέφτομαι αλλιώς....Δεν θέλω πιο προσωπική σχέση.
      Συγγνώμη αν σε στενοχώρησα!
      Καλά Χριστούγεννα :)

      Διαγραφή
    2. Ομολογώ ότι δεν ξέρω αν κατανοώ πλήρως αυτή την οπτική σου, τη σέβομαι όμως και ευχαριστώ για την ευθεία εξήγηση. Η συγγνώμη σου είναι δεκτή και συγγνώμη και από μένα αν πάνω στα νεύρα μου είπα 1-2 κουβέντες παραπάνω.

      Καλά Χριστούγεννα!

      Διαγραφή
  5. Feliz Marie Natal!
    Eu espero que você tenha um feriado maravilhoso com sua família :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απαντήσεις
    1. Και μεγάλη μάλιστα! Κερδίζει τον Παράδεισο σε δευτερόλεπτα!!!
      Καλή σου μέρα Αριάδνη μου :)

      Διαγραφή
  7. περασα να αφησω την καλημερα μου και να ευχηθω καλο σκ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολίασε κι εσύ. . .ότι νομίζεις πως αξίζει!