Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

Το Μπαλουκλί (τα ψάρια της Ζωοδόχου Πηγής)

Σαράντα μέρες πολεμά ο Μωχαμέτ να πάρη
την Πόλη τη μεγάλη.
Σαράντα μέρες έκαμεν ο γούμενος το ψάρι
στα χείλη του να βάλη.
Απ τις σαράντα κι ύστερα πεθύμησε να φάγη
τηγανισμένο ψάρι.
-Αν μας φυλαγ΄ η Παναγιά, καθώς μας εφυλάγει,
την Πόλη ποιος θα πάρη ;
Ρίχτει τα δίχτυα στο γιαλό, τρία ψαράκια πιάνει,
-Θεός να τα 'βλογήσει

Το λάδι βάλλει στη φωτιά μες στ αργυρό τηγάνι,
για να τα τηγανίση.
Τα τηγανίζ' από τη μια και πα να τα γυρίση
κι από το άλλο μέρος.
0 παραγιός του βιαστικά πετά να του μιλήση,
και τα 'χασεν ο γέρος !
Mην τηγανίζης, γέροντα, και μόσχισε το ψάρι
στην Πόλη τη μεγάλη !
την Πόλη την έξακουστη οι Τούρκοι έχουν πάρει,
μάς κόβουν το κεφάλι!
- Στην Πόλη Τούρκου δεν πατούν κι ' Αγαρηνού ποδάρια !
Μου φαίνεται σαν ψέμα !
Μ' αν ειν' αλήθεια το κακό, να σηκωθούν τα ψάρια,
να πέσουν μες στο ρέμα !
Ακόμα ο λόγος βάσταγε, τα ψάρια απ' το τηγάνι,
τη μια μεριά ψημένα,
πηδήξανε και πέσανε στης λίμνης τη λεκάνη,
γερά, ζωντανεμένα.
Ακόμα ως τώρα πλέουνε, κόκκιν' από το μέρος,
όπου τα είχε ψήσει.
Φυλάγουν το Βυζάντιο ν' αναστηθή,
κι ο γέρος να τ' αποτηγανίση.

( Ατθίδες Αύραι ) Γεώργιος Bιζυηνός
Πηγή: Πηγή ζωής

6 σχόλια:

  1. Αγάπησα πολύ τον Βιζυηνό, από τότε που είδα στο θέατρο, "το αμάρτημα τής μητρός μου".. Ευφυές και λυρικό.. Καλό σ/κ πολλά φιλιά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χριστός Ανέστη!
    Χρόνια πολλά Ωραιοζήλη μου και καλό μήνα νά έχεις!
    Πολύ ωραίο το ποίημα του Βιζυηνού για την Ζωοδόχο Πηγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αληθώς ανέστη ο Κύριος!
      Χρόνια πολλά...καλό μήνα!!!
      Να έχεις ένα όμορφο σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  3. Εχω πάει στην εκκλησια αυτη στην Πολη! Τι μου θυμησες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ ναι κι εγώ είχα πάει...είναι τόσο όμορφες οι αναμνήσεις!
      Καλό ξημέρωμα :)

      Διαγραφή

Σχολίασε κι εσύ. . .ότι νομίζεις πως αξίζει!