Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Άγιος Χαράλαμπος

Ο Άγιος Χαράλαμπος ήταν ιερεύς στη Μαγνησία της Μικράς Ασίας και έζησε επί αυτοκρατορίας του Σεπτιμίου Σεβήρου (193 - 211 μ.Χ.). Όταν το έτος 198 μ.Χ. ο Σέβηρος εξαπέλυσε απηνή διωγμό κατά των Χριστιανών, ο έπαρχος της Μαγνησίας Λουκιανός, συνέλαβε τον Άγιο και του ζήτησε να αρνηθεί την πίστη του. Όμως ο Άγιος όχι μόνο δεν το έκανε αυτό, αλλά αντίθετα ομολόγησε στον έπαρχο την προσήλωσή του στον Χριστό και δήλωσε με παρρησία ότι σε οποιοδήποτε βασανιστήριο και να υποβληθεί δεν πρόκειται να αρνηθεί την πίστη της Εκκλησίας. Τότε η σκοτισμένη και σαρκική ψυχή του Λουκιανού επέτεινε την οργή της και διέταξε να αρχίσουν τα φρικώδη βασανιστήρια στο γέροντα ιερέα. Πρώτα τον γύμνωσαν και ο ίδιος ο Λουκιανός, παίρνοντας το ξίφος του προσπάθησε να πληγώσει το σώμα του Αγίου. Όμως αποκόπηκαν τα χέρια του και έμειναν κρεμασμένα στο σώμα του Ιερομάρτυρα και μόνο ύστερα από προσευχή του Αγίου συγκολλήθηκαν αυτά πάλι στο σώμα και ο ηγεμόνας κατέστη υγιής. Βλέποντας αυτό το θαύμα του Αγίου πολλοί από τους δημίους πίστεψαν στον αληθινό Θεό.

Με το ζόφο στο νου και με τη θηριωδία στην καρδιά, ο έπαρχος έδωσε εντολή να διαπομπεύσουν τον Άγιο και να τον σύρουν διά μέσου της πόλεως με χαλινάρι. Τέλος, διέταξε τον αποκεφαλισμό του Αγίου, ο οποίος με το μαρτύριό του έλαβε το αμαράντινο στέφανο της δόξας σε ηλικία 113 ετών.

Τμήματα της τιμίας κάρας αυτού φυλάσσονται στη ιερά μονή Αγίου Στεφάνου Μετεώρων και στον ομώνυμο προσκυνηματικό ναό της κωμοπόλεως Θεσπιών της Βοιωτίας.

Χρόνια πολλά σε όλους του εορτάζοντες!!!
Ο άγιος Χαράλαμπος να μας δυναμώνει στην πίστη!

20 σχόλια:

  1. καλημέρα αγαπητή μου και χρόνια πολλά στους φερόμενους το όνομα του.....καλή εβδομάδα να έχουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κι αναρωτιομουν γιατι χτυπουσαν οι καμπανες σημερα το πρωι.. χαχαχα
    Χρονια πολλα σε οσους γιορταζουν..
    Καλημερα και Καλη εβδομαδα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλημερα!
    μεγαλη η χαρη του!
    βοηθεια μας!
    και καλη εβδομαδα να εχουμε!
    μακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε ευχαριστώ πολύ Ωραιοζήλη μου!
    Να'σαι καλά!
    Χρόνια πολλά σε όσους γιορτάζουν!
    Τα φιλιά μου και την αγάπη μου!

    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Αριστέα μου, να χαίρεσαι τον πολιούχο σας....εύχομαι να σας σκεπάζει με την Χάρη του.
      Καλή σου εβδομάδα :))

      Διαγραφή
  5. καλημερα και καλη εβδομαδα την ευλογια του να εχουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα καί καλή εβδομάδα Ωραιοζήλη μου!!Χρόνια πολλά!!!Τήν ευλογία του νά έχουμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Βοήθεια μας ο μεγάλος αυτός Άγιος!
    Καλό ξημέρωμα Ωραιοζήλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα..τι κάνεις ; Ευχαριστω που πέρασες από το σπιτάκι μου και σχόλιασες στις φωτος...χάθηκα από τη γειτονιά και τα μπλοκ σου... να δούμε πότε θα βρω ευκαιρία να περασω από όλους... Μεγάλη η Χαρη Του, Βοήθεια μας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά είμαι Δελφινάκι μου.....εσύ πως είσαι;;;; Χαθήκαμε λιγάκι είναι η αλήθεια...αλλά δεν σε ξεχνώ!!!
      Καλό σου βράδυ :)))

      Διαγραφή
    2. Και γω καλά ειμαι Ωραιοζήλη μου.. και γω καμιά δεν ξεχνώ ούτε σενα..αλλα δε προλαβαίνω :(( μακάρι να βρω τους ρυθμούς μου γιατί μου έλειψε η βόλτα στη γειτονιά .. καλό σου βράδυ

      Διαγραφή
    3. Σε καταλαβαίνω Δελφινάκι μου, θα χαρώ να σε δω όταν βρεις χρόνο!!
      Καλό ξημέρωμα :)

      Διαγραφή
  9. Με ντροπή ομολογώ ότι δεν ήξερα την ιστορία του Αγίου ενώ ήξερα ότι σήμερα γιόρταζε.Λοιπόν ..ένα ευχαριστώ πρέπει να πω, την διάβασα και στον άνδρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολίασε κι εσύ. . .ότι νομίζεις πως αξίζει!