Τρίτη 30 Ιουλίου 2013

Συμβιβασμός από φόβο

Δεν έχεις ανάγκη τον καταθλιπτικό συμβιβασμό για να "σώσεις" μια σχέση. Μονάχα η αλήθεια και η αγάπη σώζουν όντως καταστάσεις ζωής. Συμβιβαζόμαστε όταν επιλέγουμε το φόβο κι αυτό, πράγματι είναι μειωτικό. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο συμβιβασμό και στην παραχώρηση. Το πρώτο ενέχει υπολογισμό και δειλία, ενώ το δεύτερο γενναιότητα και αρχοντιά. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο "απωθώ" και στο "συγχωρώ". Το ένα κλωσάει τον εφιάλτη και την εκδικητικότητα, το άλλο προσφέρει τη φρεσκάδα της νέας ευκαιρίας. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να με καταπατούν και στο να θυσιάζομαι. Το πρώτο είναι σκλαβιά, υποτέλεια, το δεύτερο γενναιότητα αγάπης και, κυρίως, ελευθερία. Μ' αρέσει πάντα η κουβέντα την Ντόρις Λέσιγνκ που γράφει: "Αν θες να καταλάβεις ποιος είναι ο άλλος, γίνε πρώτα εκείνο που σου ζητά".
Ο παλιάτσος και η Άνιμα
Μάρω Βαμβουνάκη

8 σχόλια:

  1. Εζησα ακριβως στα στρατοπεδα αυτα.
    Μεγααααααλες οι διαφορες.
    Εγινε η διατριβη.
    Και τωρα τι?
    "Ανεργια" και ανεκπαιδευτο εδαφος του κοσμου.

    Εχεις την καλημερα μου,ματια μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει ο Θεός αγριομελάκι μου...τίποτα δεν πάει χαμένο...
      Καλό σου απόγευμα :)

      Διαγραφή
  2. Λεπτές διαφορές μα πόσο καθοριστικές, ε;
    Όμορφο κείμενο... την καλησπέρα μου Ωραιοζήλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Μαρία μου...λεπτές οι διαφορές....!
      Γι' αυτό να προσέχουμε :)

      Διαγραφή
  3. Πολλές έννοιες μαζεμένες σε ελάχιστα λόγια....
    Επιλέγω την αγάπη και μαζί έρχονται και τ' άλλα!
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έτσι. Το να συμβιβάζεσαι διαρκώς, είναι σα να σκοτώνεις κάθε μέρα τον εαυτό σου...

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχα διαβάσει κάπου πως για να πεθάνεις μια φορά πρέπει να είσαι σοφός, οι άλλοι πεθαίνουν για μικροπράγματα κάθε μέρα :))
      Δεν πρέπει να αγχωνόμαστε, ούτε και να φοβόμαστε...ας ζήσουμε την κάθε στιγμή μας!!!
      Καλό σου απόγευμα Εύα μου!

      Διαγραφή

Σχολίασε κι εσύ. . .ότι νομίζεις πως αξίζει!