Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014

Ο Μοναχικός Άνθρωπος

Ο Μοναχικός Άνθρωπος είναι ευτυχισμένος.
Αν δεν σε χρειάζεται κανένας, αισθάνεσαι άχρηστος, χωρίς νόημα.
Αν κάποιος σε έχει ανάγκη, αυτό σου δίνει νόημα, αισθάνεσαι σπουδαίος.

Αν δεν αποβάλεις εκείνη την ανάγκη να σε χρειάζονται, δεν θα μπορέσεις να μείνεις μόνος με τον εαυτό σου.

Εσύ όμως δεν μπορείς να ζήσεις με τον εαυτό σου. Κάθε φορά που είσαι μόνος, δεν αισθάνεσαι καλά. Αμέσως αισθάνεσαι δύσκολα. Σε πιάνει μια βαθιά αγωνία. Τι να κάνεις; Πού να πας; Πηγαίνεις στο κλαμπ, πηγαίνεις στο θέατρο ή για ψώνια, πηγαίνεις κάπου, για να συναντήσεις τους άλλους.

Ψάχνεις παντού για μάτια που θα σου δώσουν σημασία. Τι είδους ζωή είναι αυτή; Mόνο οι γνώμες των άλλων έχουν σημασία, όχι εσύ;
Ευλογημένοι οι μοναχικοί!

Ποιος είναι ο μοναχικός άνθρωπος; Εκείνος που έχει αποβάλει την ανάγκη να τον χρειάζονται, εκείνος που είναι τελείως ικανοποιημένος με τον εαυτό του έτσι όπως είναι, εκείνος που δεν ζητάει καμία σημασία από σένα, από τα μάτια σου, από τις αντιδράσεις σου.

Αν του δώσεις την αγάπη σου, θα σου είναι ευγνώμων. Αν πάλι δεν του τη δώσεις, δεν παραπονιέται. Αν τον επισκεφθείς, είναι ευχαριστημένος. Αν δεν τον επισκεφθείς, είναι το ίδιο ευχαριστημένος. Όταν βρίσκεται με το πλήθος, το χαίρεται, κι όταν ζει σε ένα ερημητήριο, το χαίρεται επίσης. Αν κάποιος περπατά δίπλα του, πολύ καλά. Αν κάποιος φύγει,και πάλι πολύ καλά.

Ποτέ δεν περιμένει κανέναν και ποτέ δεν κοιτάζει πίσω.
Μόνος του είναι ολοκληρωμένος. Δεν μπορείς να κάνεις ένα μοναχικό άνθρωπο δυστυχισμένο, γιατί έμαθε να ζει με τον εαυτό του και να είναι ευτυχισμένος με τον εαυτό του. "Είναι αυτάρκης".

Osho

31 σχόλια:

  1. Δυσκολο στα ανθρωπινα
    μα οχι κι ακατορθωτο.
    Αν μη τι αλλο
    ας ειναι σημειο αναφορας
    για οοοολη την ουρα του χαρτ-αετου μας.

    Καλη Κυριακη,ευχουλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έστω αγριομελάκι μου και σαν σημείο αναφοράς!
      Καλό σου βράδυ :)

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα κορίτσι μου και καλό μήνα!
    Υπέροχο το απόσπασμα!
    Η αυτάρκεια είναι απαραίτητη για να κάνουμε υγιείς σχέσεις. Αν δεν μπορείς να αντέξεις τον εαυτό σου λέω σε όσους φοβούνται τις μοναχικές στιγμές τους τότε γιατί να σε αντέξει ο άλλος;
    Τα φιλιά μου και καλή Κυριακή! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ενδιαφέρουσα η ερώτηση σου....όντως γιατί μας ανέχονται οι άλλοι;;;;
      Καλό ξημέρωμα Αριστέα μου :)

      υ.γ. Μου είχαν λείψει οι γελιοθεραπείες σου....χθες όμως δεν μπορούσα όμως να σου αφήσω σχόλιο...μάλλον θα έφταιγε το internet μου!

      Διαγραφή
  3. Υπέροχη η δημοσίευση!
    Θα συμφωνήσω με το σχόλιο της Αριστέας.
    Η "αυτάρκεια" δεν είναι κακιά ούτε λάθος είναι απαραίτητη.
    Μοναχικός άνθρωπος είναι αυτός που κυρίως δεν τα έχει βρει με τον εαυτό του και αποζητά από τους άλλους να στηριχτεί.

    Την ΚΑΛΗΜΕΡΑ μου για μια όμορφη Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απαραίτητη! Πόσοι όμως την έχουμε;;;
      Καλό ξημέρωμα Μαρία μου, να έχεις μια όμορφη εβδομάδα :)

      Διαγραφή
  4. είναι ενα υπέροχο απόσπασμα όταν το είχα διαβάσει είχα ενθουσιαστεί... ωραία και η μοναξιά και η μοναχικότητα αρκετές φορές ή και για πάντα αν όλα γύρω ειναι ένα ψέμα ....φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ποιος καθορίζει τι είναι ψέμα άραγε;;;
      Καλό ξημέρωμα Νικόλα μου :)

      Διαγραφή
  5. σε καποια σημεια συμφωνω σε καποια διαφωνω με το κειμενο.
    καλη και η μοναξια και η μοναχικοτητα χρειαζεται να μεινεις μονος σου με τον εαυτο σου να κανεις την αυτοκριτικη σου να περιεργαστεις τα πραγματα γεγονοτα της ζωης σου.
    αλλα οχι για παντα [μαγκουφης] μονος του ουτε ενας στον παραδεισο δεν κανει.
    ολοι εχουμε αναγκη ο ενας τον αλλον για αυτο και μας εδωσε ο θεος.αλλιως θα ηταν μονο ενας πανω στην γη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. θες και εναν ανθρωπο να του ανοιξεις την καρδια σου να του πεις τα παραπονα σου τι σε ενοχλει τι σε πηραζει τα παθη σου της αδυναμιες σου να σε παρηγωρισει σε μια δυσκολη στιγμη σου θες μια ζεστη αγκαλια ενα χαδι εναν καλο λογο να ακουσεις....
    εννοειται πως πρεπει πρωτα απο ολα αυτα να τα εχεις καλα με τον εαυτο σου.
    θες και αλλα πραγματα..........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. θες εναν ανθρωπο για παρεα.
    αμα ηταν ετσι ο θεος θα ειχε εναν ανθρωπο πανω στην γη και κανεναν αλλο.
    μπορει και εισαι με καποιον και να μην περνας καλα μαζι του
    μπορι και να εισαι μονος σου και να εισαι καλα.
    μπορει και το αντιθετο αυτων.
    ολα ειναι σχετικα...
    αυτο δεν σημενει ομως να παψεις να προσπαθεις να εισαι με καποιον.
    ουρονοκατεβατο δεν ερχεται τιποτα στην ζωη.
    η ζωη συνεχειζεται...........
    παντα πρεπει να προσπαθουμε......
    καλησπερα καλη Κυριακη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. παντα πρεπει να προσπαθουμε και να ειμαστε δυνατοι για να τα βγαλουμε εις περας..........

    επισης πιστευω γνωμη μου οτι οι μοναχικοι ανθρωποι δεν ειναι μονο αυτοι που δεν τα εχουν βρει με τον εαυτο τους αλλα
    και αυτοι που τα 'χουν δωσει ολα σε μια σχεση τους εχουν εκμεταλευτει και οχι σεβαστει αυτοι που ειχαν απεναντι τους.
    και εχουν πληγωθει και αναλογα με τον χαρακτηρα τους το κατα ποσο δυνατοι ειναι να προχωρισουν παρακατω την ζωη τους.
    και λογο οτι πληγωθηκαν η ειναι ακομη κολλημενοι σε ενα συγκεκριμενο ατομο αλλα και λογο ευαισθησιας εμειναν μονοι τους......
    καπως ετσι.......
    και αυτοι οι ανθρωποι μενουν μονοι για παντα........
    και δεν ξανα επενδυουν συναισθηματικα σε κανεναν αλλο μετα....γιατι την πατησαν.......
    και περνανε τα χρονια και γινονται πιο ιδιοτροποι και ιδιοριθμοι ακομα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ολα ειναι συνθετα στην ζωη και περιπλοκα............
    και εκει κρυβεται και το ενδιαφερον τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. τοσοι ανθρωποι διαφορετικοι μεταξυ τους τι περιμενεις.
    αλιμονο αν ημασταν ολοι το ιδιο.
    δεν θα ειχε κανενα νοημα η ζωη.
    και η πατρεμενη προβληματα εχουν
    και η ανιπαντροι-ελευθεροι προβληματα εχουν.
    τα χρονια περνουν.
    το θεμα ειναι τι χαρακτηρα εχεις τι θελεις εσυ για τον εαυτο σου την ζωη σου και μετα πως θα ερθουν και συμβουν τα πραγματα.










    αλλα χωρις προσπαθεια δεν γινεται τιποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. μεγαλο πραγμα παντως να τα 'χεις καλα με τον εαυτο σου
    να μην εχεις ουτε κομπλεξ ουτε αποθημενα.
    μεγαλη κατακτηση ειναι αυτο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασιλική μου κάπου σε έχασα.....πάντως σύμφωνα με το κείμενο γράφει πως ο μοναχικός άνθρωπος είναι "αυτάρκης", αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως είναι μόνος, απλά είναι ευχαριστημένος και ευγνώμων με ότι συναντήσει στην ζωή του!
      Καλό ξημέρωμα :)

      Διαγραφή
  12. Κι όμως, σε μερικές περιπτώσεις, ο μοναχός είναι και μόνος.... Καλό μήνα και πολλά φιλιά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά οι ισορροπίες είναι πολύ λεπτές!!!!
      Καλό ξημέρωμα Πέτρα μου, να έχεις ένα υπέροχο μήνα :)

      Διαγραφή
  13. Υπέροχο απόσπασμα! Θα συμφωνήσω! Πιστεύω πως εκείνος που έχει αποβάλει κάθε ανάγκη για σημασία από τους άλλους, είναι και ο ευτυχέστερος... Το αν είναι μόνος όμως ή με παρέα, δε μεταβάλλει τη μοναχικότητά του!
    Πολλά φιλάκιαααααα! Καλή εβδομάδα να έχουμε! :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς!
      Φιλάκια Αναστασάκι μου :)))))))))))

      υ.γ. έχω να σου πω ότι ξεκίνησα να διαβάζω τον "Μπρούτζινο καβαλάρη" και έχω κολλήσει!

      Διαγραφή
    2. Αχ!!! Θα περιμένω να μου πεις στο τέλος αν σου άρεσε ολόκληρο το βιβλίο! ♥

      Διαγραφή
  14. Ο μοναχος ο ανθρωπος τραγουδι Νικος Παπαζογλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Στα ανεφερα ολα μιλησα ''' περιμετρικα''''''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Να σου πω ένα μυστικό; Η ανάγκη να είμαστε χρήσιμοι είναι συστατικό κυρίως της αντρικής ψυχολογίας. Είμαστε οι κουβαλητές, πώς να το κάνουμε. Αν θέλετε εσείς οι κοπέλες να κερδίσετε έναν άντρα, κάντε τον να νιώσει ότι σας είναι χρήσιμος!

    Σαφώς βέβαια χρειάζονται και η αυτοεκτίμηση και ο αυτοσεβασμός, όχι και να μας σέρνουν από τη μύτη χαχα!

    Καλό ξημέρωμα και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χμμμμ
    Με προβλημάτισες σήμερα Ωραιοζήλη μου με την καλή έννοια. Κατά αρχάς μου άρεσε που έκανες ένα άνοιγμα σε μια διαφορετική φιλοσοφία. Αυτό είναι πάντα μα πάντα καλό για όλους μας, γιατί αποφεύγουμε έτσι να γίνουμε μισαλλόδοξοι και φανατισμένοι.

    Τώρα επί του θέματος.
    Τα λόγια αυτά του osho έχουν όντως μία δυνατή βάση και ένα νόημα, όμως δυστυχώς, για το συγκεκριμένο άνθρωπο έχω τις αντιρρήσεις μου. Οι ανατολικές φιλοσοφίες υποστηρίζουν την μοναχικότητα και τον ατομισμό σαν αυτοσκοπό κι αυτό μπορεί να γίνει πάρα πολύ επικίνδυνο εν δυνάμει. Όσο σοφά κι αν μου ακούγονται αυτή τη στιγμή αυτά τα λόγια, κρατάω και μικρό καλάθι γιατί οι προθέσεις του συγκεκριμένου ατόμου δεν ήταν πάντα αγνές. (μπορεί να δυσανασχετήσουν όσοι τον συμπαθούν.) Θα μου πεις από την άλλη πως μπορούν να βγουν σοφές κουβέντες από τον οποιοδήποτε. Δεν ξέρω, δεν ξέρω, δεν το αναλύω με τη λογική αλλά με το ένστικτο. Τα New Age δε τα συμπαθώ, γιατί παρουσιάζονται πολύ αθώα και φιλοσοφημένα στην αρχή και μετά σε παγιδεύουν για τα καλά. Μεγάλη κουβέντα όμως αυτό.

    Η Βασιλική κάπου το αναφέρει αυτό. Στο απόσπασμα δεν είναι ξεκάθαρο το μήνυμα, αλλά αφού μιλάμε για τον σημαντικότερο εκφραστή της ανατολικής φιλοσοφίας των τελευταίων ετών, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας και όλα τα συναφή αυτής της φιλοσοφίας, μιας και ο ίδιος παρουσιάστηκε σαν θρησκευτικός ηγέτης.

    Δεν είμαστε φτιαγμένοι για να μαστε αυτάρκεις , είμαστε φτιαγμένοι για να αναζητούμε τον συνάνθρωπο και συγκεκριμένα τον Θεάνθρωπο μέσα από το πρόσωπο του πλησίον μας. (Καλά δεν το πιστεύω ότι τα λέω εγώ αυτά… anyway) Οκ θα κάνουμε και πολλά λάθη, θα υπάρξουμε και ανασφαλείς και ανήσυχοι και ότι άλλο θες. Αλλά αν είναι να κάνουμε λάθη, που θα τα κάνουμε σίγουρα ας τα κάνουμε αναζητώντας την αγάπη του αδελφού. Ντέφι να γίνει!!!

    Για να κάνω σούμα, μου άρεσε το απόσπασμα αλλά δε μου αρέσει ο Osho, τον θεωρώ τσαρλατάνο.
    (θα μπορούσα να γράψω μόνο το τελευταίο ε;; χμμμ δε βαριέσαι, ξένοι είμαστε;)
    Καλή σου μέρα καλή μου!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόλις βρήκα χρόνο να σου απαντήσω....συμφωνώ με όσα μου γράφεις, απλά κάθε φορά που διαβάζω κάτι έχω την τάση να το φέρνω στα μέτρα μου και συνήθως δεν κοιτάζω ποιος το έχει πει.... Το να καταφέρω να είμαι αυτάρκης θα μου άρεσε με την έννοια ότι θα ήμουν πλήρης από αγάπη, φυσικά όλα έχουν πολύ λεπτά όρια μεταξύ τους!

      Και φυσικά δεν είμαστε ξένοι, χάρηκα που μου είπες την γνώμη σου!
      Να έχεις ένα όμορφο βράδυ :)

      Διαγραφή
  18. προσωπικα πιστευω οτι η φιλοσοφια αυτου του ανθρωπου δεν στεκει δεν εχει βαση.

    υ.γ. Χρηστινα πολυ ωραια φωτογραφια που εισαι εκει??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια φορά και έναν ωραίο καιρό στο Κάρλοβι Βάρι στη Τσεχία. (όταν περίσσευε και κανα φράγκο για ταξιδάκι...)

      Διαγραφή

Σχολίασε κι εσύ. . .ότι νομίζεις πως αξίζει!