Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

Εξομολόγηση...!

Γέροντα, μερικοί λένε: «Δεν βρίσκουμε καλούς πνευματικούς, γι' αυτό δεν πάμε να εξομολογηθούμε».
- Αυτά είναι δικαιολογίες. Κάθε πνευματικός έχει θεία εξουσία, εφόσον φοράει πετραχήλι. Τελεί το μυστήριο, έχει την θεία Χάρη και, όταν διαβάση την συγχωρητική ευχή, ο Θεός σβήνει όλες τις αμαρτίες τις οποίες εξομολογηθήκαμε με ειλικρινή μετάνοια. Από μας εξαρτάται πόσο θα βοηθηθούμε από το μυστήριο της εξομολογήσεως. Ήρθε εκεί στο Καλύβι μια φορά κάποιος που είχε ψυχολογικά προβλήματα, με τον λογισμό ότι έχω διορατικό χάρισμα και θα μπορούσα να τον βοηθήσω. «Τι προβλέπεις, μου λέει, για μένα;». «Να βρης, του λέω, έναν πνευματικό να εξομολογήσαι, για να κοιμάσαι σαν το πουλάκι και να μην παίρνης χάπια». «Δεν υπάρχουν, μου λέει, σήμερα καλοί πνευματικοί. Παλιά υπήρχαν». Έρχονται με καλό λογισμό, ότι θα βοηθηθούν, αλλά δεν δέχονται αυτό που τους λες, και κρίμα στα ναύλα.Βλέπω όμως και μια καινούργια τέχνη του διαβόλου. Βάζει στους ανθρώπους τον λογισμό ότι, αν κάνουν κάποιο τάμα και το εκπληρώσουν, αν πάνε και κανένα προσκύνημα, είναι εντάξει πνευματικά. Και βλέπεις πολλούς να πηγαίνουν με λαμπάδες και με τάματα στα μοναστήρια, στα προσκυνήματα, να τα κρεμάνε εκεί, να κάνουν και μεγάλους σταυρούς, να κλαίνε και λιγάκι, και να αρκούνται σ' αυτά. Δεν μετανοούν, δεν εξομολογούνται, δεν διορθώνονται, και χαίρεται το ταγκαλάκι,διαβολάκι.
Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου.

12 σχόλια:

  1. Kαλημέρα φίλη μου.
    Θα συμφωνήσω μαζί σου και με την ανάρτηση γενικά.
    Και εγώ πιστεύω πως είναι δικαιολογία το ότι δεν υπάρχουν καλοί πνευματικοί, ο μόνος λόγος είναι το ότι οι άνθρωποι δεν είναι έτοιμοι να εξομολογηθουν (τον οποίο και σεβομαι φυσικά).
    Να εισαι καλα!
    Ομορφη μερα ευχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι πως όταν μαθαίνεις από μικρός να εξομολογείσαι είναι πιο εύκολο...ποτέ όμως δεν είναι αργά, κάποια στιγμή όλοι νιώθουν την ανάγκη!!
      Καλό σου βράδυ Κική μου :)

      Διαγραφή
  2. Θα συμφωνήσω με την ανάρτηση και με την Εκφρασούλα παραπάνω και θα προσθέσω πως οι άνθρωποι δεν είναι έτοιμοι να εμπιστευθούν έναν πνευματικό. Δεν νιώθουν ασφαλείς να εξομολογηθούν και γι' αυτό το αποφεύγουν...
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αλήθεια...πίστεψε με όμως αξίζει τον κόπο!
      Χαρούμενο βραδινό κοπέλα μου :)))

      Διαγραφή
  3. Εγω δεν εχω παει ποτε να εξομολογηθω..Δεν ξερω γιατι..Ισως γιατι δεν αισθανομαι την ανγκη να το κανω.. πως δεν εχει κατι να μου προσφερει. Αλλα ισως να ειναι και το αλλο..Ισως να μη βρηκα καπιον ιερεα να με κανει να νιωσω πως μπορω να του μιλησω για το ''μεσα μου''..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βοηθάει πραγματικά και θα σου πρότεινα να το δοκιμάσεις...τώρα που είναι και Σαρακοστή!!
      Να έχεις ένα όμορφο βράδυ :)))

      Διαγραφή
  4. Σαφώς και υπάρχουν καλοί ιερείς αρκεί να υπάρχει θέληση για εξομολόγηση και για ψάξιμο...και εγώ την πρώτη φορά που πήγα δυστυχώς έπεσα σε "ακατάλληλο"....αλλά ευτυχώς δεν έμεινα εκεί...έψαξα και βρήκα τον κατάλληλο...και έχω να πω πως δεν ξέρω αν υπάρχει ωραιότερο συναίσθημα μετά την εξομολόγηση και ειδικά την πρώτη φορά..νιώθεις πραγματικά πως δεν πατάς στη γη....!
    καλό απόγευμα Ωραιοζήλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πραγματικά που δεν εκείνες εκεί...!
      Να έχεις ένα όμορφο βράδυ :)))

      Διαγραφή
  5. Από μας εξαρτάται πόσο θα βοηθηθούμε από το μυστήριο της εξομολογήσεως!

    Το πιστεύω αυτό!
    Και το γνώρισα σε μεγάλη ηλικία! Αλλά ποτέ δεν είναι αργά ε;
    Φιλιά πολλά κορίτσι μου!!!


    Πόσα πολλά θα μπορούσαμε να πούμε με αφετηρία τα λόγια του γέροντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Αριστέα μου, ποτέ δεν είναι αργά...!
      Καλό σου βράδυ κοπέλα μου :)

      Διαγραφή

Σχολίασε κι εσύ. . .ότι νομίζεις πως αξίζει!