Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

Κατάθλιψη & Ελεύθερος χρόνος

Από τους σοβαρότερους λόγους της αόριστης μελαγχολίας, της ανίας, της ακηδίας που ονομάζουμε κατάθλιψη είναι το να μην είσαι ο εαυτός σου. Απ' την στιγμή που κάπου λοξοδρομεί ο δικός μου ο δρόμος, αρχίζει να εμφανίζεται η νεύρωση, η αλλοίωση δηλαδή, το μερικώς παράλογο που θα τυραννήσει το λογικό μου, θα επιδράσει στο συναίσθημα.
Τίποτα πιο ιερό, πιο σεβαστό για τον άνθρωπο από τον ελεύθερο χρόνο του. Όμως ο ίδιος ο άνθρωπος δεν τον σέβεται, το ξεπουλά όσο όσο, γιατί δεν τον σηκώνει. Ο φόβος μπροστά στην ελευθερία και εδώ ξυπνά απειλητικός της Κυριακές, τις γιορτές, τις διακοπές. Τον Αύγουστο στην Αθήνα! Θέλει μύηση ένας τέτοιος Αύγουστος, θέλει μύηση η ελευθερία. Γεννιόμαστε μαζί της, αλλά δεν αναπτύσσεται μόνη της, ούτε καν συντηρείται, είναι αγώνισμα, άθλημα. Έτσι όπως είναι στοιχειοθετημένη η "κανονική ζωή", μας εγκαταλείπει από πολύ νωρίς, αφήνοντας το άρωμα της, και από νοσταλγία ποθούμε να την ξανασυναντήσουμε. Γιατί ποτέ δεν ξεχνιέται μια ευτυχισμένη στιγμή.

Μια μεγάλη καρδιά γεμίζει με ελάχιστα
Μάρω Βαμβουνάκη

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

10 σχόλια:

  1. Μακάρι όλοι οι άνθρωποι που έχουν άπλετο ελεύθερο χρόνο χωρίς να το έχουν επιλέξει, να βρουν ένα καταφύγιο στα βιβλία, στην δημιουργία, στην φύση... να βρουν δύναμη να συνεχίσουν...να μην χαθούν... Καλημέρα... :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως στις μέρες μας είναι αρκετοί που έχουν ελεύθερο χρόνο χωρίς να το έχουν επιλέξει.....μακάρι να βρουν κάτι που να τους γεμίζει...!
      Καλό σου απόγευμα :)

      Διαγραφή
  2. Ειλικρινά τα χάνω με όσους λένε αβίαστα "βαριέμαι". Όταν δεν έχουν τι να κάνουν και δεν ξέρουν να διαχειριστούν δημιουργικά τον χρόνο που αποκαλούμε "ελεύθερο"!
    Ξέρεις τι τους ρωτώ: Αν βαριέσαι τον εαυτό σου, γιατί να μη σε βαρεθώ εγώ;

    Καλό μεσημέρι γλυκιά μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία ερώτηση...παλιότερα χρησιμοποιούσα συνεχώς την λέξη Βαριέμαι....(κυρίως στην σχολή μου), πλέον συνειδητοποίησα πως έχω καιρό να την αναφέρω...! Και μπορώ να πω ότι χάρηκα μ'αυτήν την διαπίστωση...!
      Καλό σου απόγευμα :)))
      Σ'ευχαριστώ για την βόλτα σου!

      Διαγραφή
  3. Γεμιζει με το τιποτα,λεω εγω...
    γεμιζει ακομα και μ'ενα απλο χαρτακι.
    Εχεις προσπαθησει να κανεις origami?
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ένα φεγγάρι με είχε πιάσει κι αυτή η μανία...είχα φτιάξει αρκετά κι επειδή βαριόμουν κι εύκολα...διάλεγα και τα δύσκολα..χαχαχα
      Η ώρα μπορεί να πέρναγε...ωστόσο...!
      Καλό σου απόγευμα αγριομελάκι μου...να 'σαι πάντα καλά :)))

      Διαγραφή
  4. Πως ξεφευγεις ειναι το ερωτημα... πως.. ολη αυτη η τρελα της καταθλιψης πως φευγει απο εναν ανθρωπο που θελει να ζησει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν πραγματικά θέλει να ζήσει θα βρει τρόπο για να ξεφύγει.....δεν λέω πως είναι εύκολο...Μα να θυμάσαι πως όταν θέλεις, μπορείς!

      Διαγραφή
  5. Αν ξέραμε πόσα υπάρχουν που μπορούν να μας ευχαριστήσουν, να γεμίσουν τον ελεύθερο χρόνο μας, να μας εξυψώσουν πνευματικά, δε θα βαριόμασταν ποτέ!
    Τον τελευταίο καιρό, η νέα γενιά βαριέται εύκολα νομίζω. Όχι ότι βγάζω τον εαυτό μου απ' έξω, και εγώ τεμπέλα είμαι, αλλά σκέφτομαι εδώ και καιρό να φτιάξω μια λίστα με πράγματα που θα ήθελα να κάνω όταν έχω χρόνο! :D
    Καλά έκανες και το έγραψες, να σοβαρευτούμε ποτέ επιτέλους! χαχαχα :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολίασε κι εσύ. . .ότι νομίζεις πως αξίζει!