Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Ήρθε ο Λάζαρος

Ψάχνοντας για την σημερινή ανάρτηση έπεσα πάνω σε κάτι κάλαντα που μου κίνησαν το ενδιαφέρον...πρώτη φορά τα ακούω, τα ήξερα με λίγο διαφορετικά λόγια είναι η αλήθεια :))

Ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάγια
ήρθ' η Κύριακή που τρων τα ψάρια.
Κάτω κει κατω στη Βιθυνία
κλαίει η Μάρθα, κλαίει κι η Μαρία.

Πες μου Λάζαρε, πες μου τι είδες 
εις τον Άδη κάτω που επήγες.
Είδα φόβους, είδα μαύρους τρόμους
είδα βάσανα, ειδά και πόνους.

Δώστε μου λίγο κρύο νεράκι
να ξεπλύνω το πικρό φαρμάκι
και τον πόνο τον ξηρών χειλέων και 
μη με ρωτάτε άλλο πλέον.

Δώστε μου και μία δέκαρίτσα
να τη βάλω μέσα στην τσεπίτσα.
Και του χρόνου πάλι και να ζήτε 
την Ανάσταση να την ιδείτε.

Καλή Ανάσταση!!!

Σχετικά με την Ανάσταση του Λαζάρου, μπορείτε να διαβάσετε σε μια παλιότερη μου ανάρτηση εδώ

31 σχόλια:

  1. καλημέρα ωραιοζήλη μου και θα διαβάσω και την παλαιότερη ανάρτηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα
    Εγώ τα θυμάμαι κάπως αλλιώς
    Ήρθε ο Λάζαρος
    ήρθαν τα Βάγια
    ήρθε των παθών η εβδομάδα...
    Καλό Μεγαλοβδόμαδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελένη μου, εμείς πάλι λέγαμε:
      Ήρθε ο Λάζαρος ήρθαν τα Βάγια ήρθε η Κυριακή που τρων τα ψάρια. Ξυπνά Λάζαρε και μην κοιμάσαι ήρθε η μάνα σου από την πόλη σου φέρε χαρτί και κομπολόι. Και του χρόνου!
      Μάλλον υπάρχουν αρκετές παραλλαγές!
      Καλή συνέχεια :)

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Κική μου...να έχεις ένα υπέροχο σαββατοκύριακο :)

      Διαγραφή
  4. Δεν καταλαβα....
    η δεκαριτσα που κολλαει?

    καλη σου μερα,ευχουλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να σου πω αγριομελάκι μου...μάλλον εκεί αντί για αυγά μαζεύουν χρήματα!
      Καλή σου μέρα...να έχεις ένα όμορφο σαββατοκύριακο :)

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα !!!! Πρώτη φορά διαβάζω αυτους τους στίχους για κάλαντα του Λαζάρου!!!!
    Καλό Πάσχα !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα :)
      Να υποθέσω ότι εσείς τα λέτε μόνο αύριο;
      Καλό Πάσχα!

      Διαγραφή
  6. Ooo πρωτη φορα ακουω αυτα τα καλαντα.. Καλημερα γλυκια μου !
    Να εχεις ενα ομορφο ΣΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. καλημερα.καλο.ολα για το χρημα ,.Υπαρχουν πολλες παραποιησεις φενεται.Ωραια που ητανε τραγουδαγαμε με τα καλαθακια τον λαζαρο,μαζευαμε χαρτζιλικι και στο καλαθι αυγα και μερικα μας 'διναν κατι γριες ηταν κλουβια.χαχαχα!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία ήταν και είναι ακόμα....! Πολύ όμορφη εικόνα τα παιδάκια με τα καλαθάκια τους :)))
      Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  8. Υ.Γ.Ολα για το χρημα εννοω με την .Ο καθενας με τον πονο του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπέρα μας με τα ωραία κάλαντα της ημερας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μηπως ξερει κανεις να μου πει το εθιμο αυτο του λαζαρου΄΄γιατι τραγουδανε μονο τα κοριτσια???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σύμφωνα με τα όσα διάβασα στο blog που πήρα τα κάλαντα έλεγε ότι βγαίνανε μόνο τα κορίτσια για τα κάλαντα.... οι Λαζαρίνες δηλαδή κι όχι τα αγόρια... Το έθιμο αυτό κρατάει από την τουρκική σκλαβιά ακόμα που τα κορίτσια δεν έβγαιναν συχνά έξω από το σπίτι επειδή τα ήθη της εποχής και ο φόβος της αρπαγής τους από τους Τούρκους τις περιόριζαν, δίνονταν με αυτό το τρόπο κάποιες ελευθερίες: γίνονταν αλληλογνωριμίες και νυφοδιαλέγματα και σε λίγο καιρό ακολουθούσαν τα προξενιά, τα αρραβωνιάσματα και οι γάμοι.
      Ελπίζω να σε κάλυψα!
      Καλή συνέχεια :)

      Διαγραφή
  11. Γενικά, τα κάλαντα του Λαζάρου δεν τα ξέρω...
    αλλά είναι πολύ ενδιαφέροντα τα λόγια τους!
    Ευχαριστούμε Ωραιοζήλη μου!!
    Καλό απόγευμα!!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η αλήθεια είναι πως κι εγώ από τα Τρίκαλα τα έμαθα....εμείς εδώ έχουμε αύριο το Βάγιο βάγιο...
    Καλή συνέχεια Σοφία μου :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. °✿✿⊱
    ♪♫

    Bom fim de semana!
    Beijinhos do Brasil.
    °º。♪♫♬° ·.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τί υπέροχα έθιμα Ωραιοζήλη μου!Ζώντας στήν πόλη ποτέ δέν είχα τήν τ'υχη,νά ακούσω τά κάλαντα τού Λαζάρου!!Ωραία ανάρτηση!Καλό Σ/Κ!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πωπω ξέχασα να τα τραγουδήσω σήμερα στη μαμά ( το κάνω κάθε χρόνο!)
    Είμαι λιγάκι εκτός τόπου και χρόνου!
    Καλό βράδυ χαρά μου! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ τι όμορφο....πες της τα αύριο...προλαβαίνεις!
      Καλό ξημέρωμα :)

      Διαγραφή

Σχολίασε κι εσύ. . .ότι νομίζεις πως αξίζει!