Τετάρτη 23 Απριλίου 2014

Άγιος Γεώργιος


Άγιε Γιώργη αφέντη μου κι ομορφοκαβαλάρη
αρματωμένος με σπαθί και με χρυσό κοντάρι.
Άγιος είσαι στη θωριά κι άγγελος στη νεότη
παρακαλώ βοήθα με, Άγιε στρατιώτη.
Θεριό έπεσε στην χώρα μας, σ' ένα βαθύ πηγάδι
ανθρώπους το ταΐζανε κάθε πρωί και βράδυ.
Μια μέρα δεν του βρήκανε, άνθρωπου να δειπνίσει
σταλιά νερό δεν άφησε την χώρα να δροσίσει.
Στον κλήρο τον ερίξανε, τι το θελει να τύχει
και έτυχε και έπεσε εις την βασιλοπούλα.
Κι ο βασιλιάς σαν τ' άκουσε αυτόν τον λόγο είπε:
"Πάρτε μου το βασίλειο, μα το παιδί μου αφήστε".
Και ο λαός σαν τ' άκουσε λέει στον Βασιλέα:
"για δίνεις το παιδάκι σου, σε παίρνουμε κι εσένα"
Κι όταν την επαιρνούσανε όλα τα δέντρα ανθούσαν
και τα πουλάκια στις φωλιές, γλυκά εκελαηδούσαν
Ξένος, αγνώριστος περνά, την κόρη χαιρετάει
Κι η κόρη τ' αποκρίνεται, κι η κόρη τ' απαντάει
"Τραβήξου ξένε μου απ' δώ, τραβήξου παραπέρα:
γιατί θε νά ρθει το θεριό να πάρει εσέ κι εμένα.
Τραβήξου ξένε μου από δώ κι αν το νερό αφρίζει
μην τα κοιτάς τα δόντια του, για μένα τ' ακονίζει."
Γυρίζει ανατολικά και κάνει το σταυρό του
και βγάζει το σπαθάκι του και κόβει τον λαιμό του.
Για πες μου ξένε να χαρείς, ποιο είναι τ' όνομα σου
κι εγώ θα κάνω χάρισμα στην οικογένεια σου.
Γιώργη με λένε στ' όνομα απ' την Καππαδοκία
κι αν θες να κάνεις χάρισμα, χτίσε μιαν εκκλησία.
Βάλε ζερβά την Παναγιά, δεξιά ένα Καβαλάρη
αρματωμένο με σπαθί και με χρυσό κοντάρι.
Άγιε μου Γιώργη αφέντη μου εκεί ψηλά που στέκεις
εμάς και την γερόντισσα στην σκέπη σου να έχεις
να της χαρίζεις δύναμη, υπόμονη, αγάπη.
Το βάρος που επωμίστηκε, πανάλαφρο να κάνεις
να τος κι ο άγιος Θεός την μνήμη που τιμούμαι 
στον ουρανό όλες μαζί μια μέρα να χαρούμε.

Χρόνια πολλά σε όλους τους εορτάζοντες!!!!

υ.γ. Το κείμενο παραπάνω αποτελεί απομαγνητοφωνήση από μια ηχογράφηση που είχα κάνει παλιότερα από τις αδελφές της Ιεράς Μονής Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης!
...ίσως κάποια σημεία διαφέρουν γιατί δεν ακουγόταν πολύ καθαρά!
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

26 σχόλια:

  1. Μεγαλη η χάρη του!
    Ας βοηθάει όλο τον κόσμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα!!!
    Μεγάλη η Χάρη του Αγίου...
    και το κείμενο όπως πάντα υπέροχο!!!
    Καλημέρα και χρόνια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Σοφία μου....!
      Πως είσαι...πως τα πέρασες στις γιορτές;;;

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Ωραιοζήλη μου και Χρόνια Πολλά στους φερόμενους το όνομα του !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι ομορφο!!! Καλημερα Ωραιοζηλη μου. Βοηθεια μας ο Αγιος. Χρονια πολλα σε οσους γιορταζουν. Φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημερα φιλη μου!!! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στους εορταζοντες και ο Α'ι'-γιωργης οπως και ολοι οι Αγιοι και Αγιες να βοηθανε την πατριδα μας αλλα και εμας.[Διαβασε-Απαντησε στα χθεσινα σχολια].

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστός ανέστη!
      Αυτό που γράφεις το λέγαμε στην κατασκήνωση :)))
      Καλή συνέχεια :)

      Διαγραφή
  7. Σας πληροφορω φιλοι μου οτι μπορειτε να βλεπετε διαδικτυακα,τους δυο τηλεοπτικους ορθοδοξους σταθμους ο ενας ειναι 4Ε στην Θεσσαλονικη και πιανει και εξωτερικο συγκεκριμενα Αυστραλια και ο αλλος ειναι ο Λυχνος στην Πατρα.Νομιζω οτι δεν υπαρχουν αλλοι τηλεοπτικοι ορθοδοξοι στην ελλαδα σταθμοι.Οποιος ξερει κατι περισσοτερο ας μου πει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ για τις πληροφορίες!
      Δεν γνωρίζω κάποιον άλλο σταθμό...καλό σου βράδυ :)

      Διαγραφή
  8. A! Τωρα το εμαθα οτι λειτουργει και διαδυκτιακο καναλι της Πειρα'ι'κης Εκκλησιας μονο η θεια λειτουργια και ο Εσπερινος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΚΑΤΙ ΣΟΥ ΕΧΩ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΟ ΑΛΜΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΟ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το διάβασα...
      ..αν θέλεις υπέγραφε έστω και με ψευδώνυμο για να ξέρω ποια από τα ανώνυμα σχόλια είναι δικά σου...!
      Καλό ξημέρωμα :)

      Διαγραφή
  10. ΣΙΓΟΥΡΑ ΤΕΛΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΑΣ,ΑΛΛΑ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΝΟΥΝ.ΘΕΩΡΩ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΠΟΙΟΝ/Α ΕΝΩ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΕ ΒΩΗΘΙΣΗ ΣΕ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΚΑΝΕΙ ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΕΓΩ'ΙΣΜΟ ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΚΑΚΙΑ ΕΙΤΕΑ ΠΟ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΠΟΤΕ ΕΛΕΓΕ. ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΝΑ ΒΩΗΘΑΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΣΟΥ, ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΒΩΗΘΕΙΑ.ΑΛΛΑ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΤΟ ΑΚΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΑΤΟΥΝ.ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΑΥΤΟ.ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥΣΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΑΛΑΚΕΣ.ΒΑΣΙΛΙΚΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σε παρακαλούσα να μην χρησιμοποιείς τέτοιες εκφράσεις στο blog μου...δεν μου αρέσουν τέτοιου είδους χαρακτηρισμοί!
      Όσο γι' αυτό που γράφεις συμφωνώ καλό είναι να βοηθάμε, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να το απαιτούμε κι από τους άλλους...ο καθένας μας θα λογοδοτήσει μόνο για τον εαυτό του!
      Καλό ξημέρωμα Βασιλική μου :)

      Διαγραφή
  12. Χρόνια πολλά κορίτσι μου!
    Χριστός Ανέστη!
    Βοήθεια μας ο Άγιος:)))
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αληθώς ανέστη!
      Χρόνια πολλά σε όσους φέρουν το όνομα του....καλό ξημέρωμα Αριστέα μου :)

      Διαγραφή
  13. Καλησπερα.Ολοι μπορουμε να βοηθαμε με καποιο τροπο ακει να θελουμε και να το προσπαθουμε.Με μια καλη κουβεντα.με υλικα αγαθα.με χρηματα.με μια δουλεια και αλλα πολλα ακομη..........καλο σας ξημερωμα.βοηθως μας ο Αγιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ολα τα μπορουμε εμεις οι ανθρωποι αρκει να υπαρχει θεληση και ενδιαφερον.και τα καταφερνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολίασε κι εσύ. . .ότι νομίζεις πως αξίζει!